TRES TALLERS EMOTICAT EN MARXA

La nostra població té una oferta d’activitats extraescolars molt àmplia. La intel·ligència emocional no és una prioritat, ja sigui per manca d’informació o perquè s’inverteix en un futur de coneixements, limitant l’aprenentatge emocional o l’educació a l’escola i la família. I o és que aquesta no sigui important, sinó que els pares i mares no disposen de recursos per a transmetre la necessitat d’entendre les pròpies emocions, les dels altres i aconseguir l’harmonia personal i social. Ens resta una tasca de sensibilització i treball envers a la formació en intel·ligència emocional, a qualsevol edat.

HEM INICIAT TRES TALLERS D’EDUCACIÓ EMOCIONAL A STA. PERPÈTUA14taller-mig0214taller-mig_presentacio

El taller MIG, amb infants de 5 a 7 anys es realitza els dilluns i el grup acull les primeres sessions amb entusiasme. Mitjançant materials artístics els nens i nenes es presenten i comparteixen característiques personals. Han preparat la maleta per emprendre “la volta al món”, iniciant-la en autobús, tot i que el mitjà de transport canviarà quan vagin d’un país a un altre.

Malgrat el pensament abstracte en aquestes edats no està format, han entès la metàfora entre els objectes que portarien a la maleta i les seves funcions emocionals (una lupa escàner per saber en cada moment quines emocions sentiu, un paraigua d’autoestima per capejar els temporals d’insults, dificultats i contaminació de tota mena, un pot de melmelada de bons moments per recordar-los quan tot es torna difícil, vitamines emocionals de carícies, abraçades, petons i somriures, etc.).

El taller GRAN, de 8 14taller-gran0114taller-gran02a 10 anys, es realitza els dijous i el grup treballa la inclusió del dos participants
amb TEA (trastorn d’espectre autista). Alguns nens havien participat a l’edició anterior i ajuden a que les activitats flueixin i la confiança entre ells i les educadores sigui fluida.

Ja tenen els requisits per a sortir de viatge i marquen la ruta a un plànol del mó
n.  Queden força impressionats del recorregut per vuit països al llarg del curs. També fan la seva maleta am14taller-mini_presentacio14taller-mini_presentaci2b variants del MIG i les mateixes metàfores.

El taller MINI, de 2 a 4 anys, es realitza dos cops al mes i en divendres. Els nens van acompanyats de la mare o el pare i inicien l’aprenentatge emocional que els marcarà per a tota la vida. És una oportunitat per a que les mares adquireixin eines que s’incorporen a la vida diària.

 

ELS TALLERS ESTAN SEMPRE OBERTS. Això vol dir que nous participants es poden afegir a qualsevol dels tres tallers al llarg del curs. L’educació emocional al lleure és flexible i van passant per les diferents habilitats emocionals (consciència, autonomia, regulació, sociabilitat i benestar), en cadascuna de les activitats.  Per això, és compatible amb la incorporació de nous participants durant l curs.

En els tres tallers la programació està dissenyada per tres psicòlogues i dues educadores. Volem incorporar nous aprenentatges en l’educació dels infants i apliquem la intel·ligència emocional amb joc i creativitat.

Oferim subvencions a famílies que no puguin assolir el cost i desitgin beneficiar-se de l’educació emocional al lleure. EXPLICA’NS LA TEVA SITUACIÓ I PODREM AJUDAR-TE.

Les iniciatives  de taller MAXI, Club Emoticat i Mentoring Emocional han estat posposades fins el gener de 2017. Si esteu interessats, contacteu amb nosaltres.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *